Octavia 2.0 TDI BKD Szarpanie podczas przyśpieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Heniekheniek
    Classic
    • 2011
    • 2

    Octavia 2.0 TDI BKD Szarpanie podczas przyśpieszania

    Zamieszczone przez multieye
    nie chcę żeby od nowości stało na serwisi
    nie możesz byc lepszy niż ja :diabelski_usmiech
    moje co 2 tyg w serwisie- elektronika fiksuje :roll:

    sorki za OT :wink:
  • batman_xp1
    Classic
    • 2010
    • 34
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Octavia 2.0 TDI BKD Szarpanie podczas przyśpieszania

    Witam.
    Czy miał ktoś może podobny problem. Mianowcie:
    podczas przyśpieszania( pedłą gazu musi być dość mocno wciśnięty) na biegach od 4 w górę w zakresie obrotów od około 1500 do 2400 odczuwalne jest szarpanie auta ( po około 300 obr/min szarpanie ustaje). Na niższych biegach tego nie zauważyłem. Poza tym dziś spróbowałem ja się zachowuje gdy silnik jest zimny i drgań nie wyczułaem ( ale sprawdzałem tylko na 5 biegu).

    Czy wiecie co to może być?
    O2 , Edition 100

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez batman_xp1
      ( pedłą gazu musi być dość mocno wciśnięty) na biegach od 4 w górę w zakresie obrotów od około 1500 do 2400
      muszę przyznać , że jesteś niezły eksperymenciarz. na 4-tym biegu wciskasz pedał gazu na maxa mając 1500 obrotów :shock: ...nie wiem jaki silnik by się nie zachłysnął.

      Komentarz

      • bl
        Rider
        • 2009
        • 389
        • BMW
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez ufo
        Zamieszczone przez batman_xp1
        ( pedłą gazu musi być dość mocno wciśnięty) na biegach od 4 w górę w zakresie obrotów od około 1500 do 2400
        muszę przyznać , że jesteś niezły eksperymenciarz. na 4-tym biegu wciskasz pedał gazu na maxa mając 1500 obrotów :shock: ...nie wiem jaki silnik by się nie zachłysnął.
        Pedal gazu jest sterowanie elektronicznie, wiec nawet jak wcisniesz go w podloge to i tak komputer steruje "dodawaniem" mocy

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          bl, Gdzies wyczytal taka brednie.


          Pedal gazu 100% to dla sterownika jest 100%, a wiec odpowiednio leje paliwem na max ile sterownik pozwala, mierzy powietrze i odpowiednio reguluje turbine, aby ta miala max cisnienie. A wiec naciskajac w deske przy 1500 to przy 1700 idzie juz pelnym ogniem i pewnikiem ma juz wtedy z 320Nm w przypadku BKD - trzeba by bylo zobaczyc na jakis seryjny wykres.

          Moc nie bierze sie z widzimisie sterownika, tylko musi byc sygnal spod prawej nogi, albo z tempomatu :twisted:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • bl
            Rider
            • 2009
            • 389
            • BMW
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Maicroft, a jestes pewny, ze np. przy systemach ESP i ASR 100% wcisniecie pedalu gazu, przeklada sie na 100% moc w silniku?

            cytat: "Przy "elektronicznym pedale" sytuacja wygląda inaczej:
            kierowca=>pedał=>reakcja sterownika - ustawienie przepustnicy i dawki wtrysku."

            Komentarz

            • jefry
              Rider
              • 2009
              • 411

              #7
              Zamieszczone przez bl
              Maicroft, a jestes pewny, ze np. przy systemach ESP i ASR 100% wcisniecie pedalu gazu, przeklada sie na 100% moc w silniku?

              cytat: "Przy "elektronicznym pedale" sytuacja wygląda inaczej:
              kierowca=>pedał=>reakcja sterownika - ustawienie przepustnicy i dawki wtrysku."
              tak przy wciśniętym i gazie do oporu czy to jest ESP i ASR oddaje cała moc na przednią oś... w momencie utraty trakcji - ASR ( czytaj ślizganiu dławi komputer );

              powód wg mnie problem z pompo wstyskiwaczami ale tutaj jest duzo lepszych magików co ci pomogą.
              Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

              Komentarz

              • batman_xp1
                Classic
                • 2010
                • 34
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Dobra, wyczytałem że najprawdopodobniej jest uszkodzony lub przytkany syfem zawór EGR.
                W przypadku zimnego silnika nie dławi się ponieważ aby EGR się otworzył dodatkowo musi być spełniny warunek że silnik osiągną swoją temperaturę roboczą.
                eurosoftware.com.pl/krzyzak/oth/spalin_carb.doc

                Czy zgadzacie się z tym?
                O2 , Edition 100

                Komentarz

                • lukas220
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 120

                  #9
                  Przerabiałem temat szarpania. U mnie wina tkwiła w uszkodzonej listwie wtryskiwaczy a przy okazji wymieniłem jedną pompkę. Na zimnych silniku wsio było ok. Pojeździć i obserwować.
                  Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

                  Komentarz

                  • jefry
                    Rider
                    • 2009
                    • 411

                    #10
                    Z tego co mnie wiadomo to EGR ( nie ERRRGGGG ) służył do recyklingu spalin wg. rożnych opinii może go w ogóle nie być. Raczej nieprawy zawór EGR będzie powodował problemy na niskich obrotach a ty takowych nie masz. Mam nadzieje że nie mylimy zaworu ERGGGG z EGGGRRRR. EGR był montowany w samochodach z dostosowaniem do norm EURO 2. Chyba że to to samo :| bo ja już zdziczałem.
                    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                    Komentarz

                    • batman_xp1
                      Classic
                      • 2010
                      • 34
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Witam , rozebrałem EGR był lekko zasyfiony ale nie aż tak strasznie. Nie było oleju tylko suchy nagar. Niestety po złożeniu dalej to samo czyli to nie egr :evil: . Potwierdzam że dopóki silnik nie osiągnie temperatury, czyli blisko 90st., to drgań/szarpania nie ma. Czy ktoś może z tego wciągnąć jakieś wnioski ??? :?:


                      Kilka dni temu byłem na diagnostyce która nic nie wykazała. Czy gdyby był problem z pompowtryskami to zauważyli by to w serwisie?
                      O2 , Edition 100

                      Komentarz

                      • jefry
                        Rider
                        • 2009
                        • 411

                        #12
                        Jeżęli kolega lukas220 mówi że miał podobne problemy to może warto zwrócić na to uwagę....

                        Zamieszczone przez lukas220
                        Przerabiałem temat szarpania. U mnie wina tkwiła w uszkodzonej listwie wtryskiwaczy a przy okazji wymieniłem jedną pompkę. Na zimnych silniku wsio było ok. Pojeździć i obserwować.
                        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                        Komentarz

                        • batman_xp1
                          Classic
                          • 2010
                          • 34
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          lukas220 - ile kosztuje taka listwa? Kto Ci to stwierdził? Czy były jakieś błędy po podłączeniu vag-a?
                          O2 , Edition 100

                          Komentarz

                          • jefry
                            Rider
                            • 2009
                            • 411

                            #14
                            listwa pompo wtryskiwaczy. Koszt około 300-400zł.
                            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                            Komentarz

                            • Hubis
                              Classic
                              • 2010
                              • 7

                              #15
                              Re: Octavia 2.0 TDI BKD Szarpanie podczas przyśpieszania

                              Zamieszczone przez batman_xp1
                              Witam.
                              Czy miał ktoś może podobny problem. Mianowcie:
                              podczas przyśpieszania( pedłą gazu musi być dość mocno wciśnięty) na biegach od 4 w górę w zakresie obrotów od około 1500 do 2400 odczuwalne jest szarpanie auta ( po około 300 obr/min szarpanie ustaje). Na niższych biegach tego nie zauważyłem. Poza tym dziś spróbowałem ja się zachowuje gdy silnik jest zimny i drgań nie wyczułaem ( ale sprawdzałem tylko na 5 biegu).

                              Czy wiecie co to może być?
                              Kolego mam ten sam problem z moim 2,0 tdi BKD. Najpierw szarpał na 6 biegu nie szło wyprzedzac przy orotoch od ok 1500 do 2000 - powyzej pracował bez problemu. Teraz mu sie nasiliło i szarpie już na biegu II. Wczesniej sprawdzali mi pompki i wyszło ok teraz wybieram sie do mechniora coby coś stwierdził. Ale na bank któraś pompka kończy żywot. Koleś w servisie doradził mi jakiś specyfik do paliwa który cos może pomódz. Spróbuje ale nie licze na cudowne uzdrowienie. Jedna pompka SIEMENS kosztuje 2200 zł Jak cos bede wiedział wiecej to sie odezwe.

                              Komentarz

                              • batman_xp1
                                Classic
                                • 2010
                                • 34
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Witam , Hubis

                                Ja trochę poczytałem na forach o środkach do diesla i dużo osób poleca STP-do czyszczenia wtryskiwaczy diesla(czarna butelka). Wczoraj zakupiłem i zalałem do baku. Jakichś natychmiastowych różnic to nie czuję ale wiem że często poprawa jest po wyjeżdżeniu kilkuset kilometrów. A że teraz dużo nie jeżdżę to tak szybko tego nie sprawdzę. Może tobie pójdzie szybciej.
                                Co do pompek to nie wiem, ja jeszcze u mechanika nie byłem. Robiłem diagnostykę i nic nie wykazała.
                                Ale jeżeli by to była jakaś pompka to dlaczego na zimnym silniku jest dobrze?

                                Wydaje mi się że u mnie problem narasta bo zaczyna mi szarpać na 3 biegu. :evil:

                                Jakbyś coś wiedział daj znać.

                                Hej
                                O2 , Edition 100

                                Komentarz

                                • BartekT
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 32

                                  #17
                                  Witam
                                  Mialem dokladnie ten sam problem , czyli szarpanie przy dodawaniu gazu, najpierw zaczelo sie niewinnie na 5, 6 biegu, lecz coraz bardziej narastalo i dochodzilo do sytuacji takich ze nie moglem nawet na 1 biegu ruszyc bo szarpal i gasl. Bylem u kilku mechanikow i zaden dokladnie nie wiedzial co jest grane. Na poczatku w ASO wymienili mi oringi pompowtryskiwaczy i przeczyscili styki kabli do pompwtryskow. Bylo dobrze przez 2 miesiace. Jak zaczely sie ulwey w maju to szarpalo jak w traktorze. Nie pojechalem tym razed do ASO bo chlopaki chyba nie wiedzieli w czym rzecz. Mechanik w gliwicach stwierdzil wypadanie zaplonu na jednym cylindrze i blad czujnika obrotow na wale korbowym (pewnie od tego szarpania), jednak ze nie byl specjalista od elektroniki to udalem sie do innego. Kolejny stwierdzil ze jest zwarcie w zasilaniu pirwszego i drugiego pompowtryskiwacza, mowil ze kable biegly w plastikowej rurce w ktorej zebrala sie woda, dodatkowo wymienil mi kable do sterownika silnika, gdyz biegly po szyba a tam tez zbierala sie woda (zatkane odplywy z podszybia). Po wymianie kabli problem szrpania ustapil, jednak nie wiem czy mialo to juz zwiazek z ladna pogoda ( w koncu przestalo padac), czy rzeczywiscie juz samochod jest naprawiony. Po moich przygodach sprzedalem diesela i teraz jezdze 1.4TSI, nie mialem sil na uzeranie sie z 3-letnim samochodem.
                                  O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                                  Komentarz

                                  • Hubis
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 7

                                    #18
                                    Witaj Batman_XP1
                                    U mnie na zimno tez jest ok. Problem zaczyna sie o ok 70 stopni. Próbowałem juz oszukać komp. wypinając czujnik temperatury ale nic to nie dało. Najprawdopodobniej po rozgrzaniu pompka dostaje zadyszki gdyż raz ze dostaje juz ciepłe (rzadsze) paliwo (filtr paliwa z podgrzewaczem) a dwa ze sama tez sie nagrzewa i traci ciśnienie (podobno sie zaciera) Co tego środka to nie jest to napewno STP bo tamten jakiś na "F" i kosztuje 100zł. Koleś mi powiedział ze jedną butelkę tego czegoś podłącza się bespośrednio do zasilania tak aby silnik "wypił" ten roztworek a drugą buteleczke wlewa sie do baku. Podobno pomaga. Zobaczymy.
                                    pozdro.

                                    Jutro rano odstawiam auto do elektronika. Jak coś bede wiedział dam znac.

                                    Komentarz

                                    • lisik
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 14

                                      #19
                                      Miałem to samo.
                                      JAk mało rozgarnięta osoba diagnozuje czytając same błędy a nie bardzo ogarniając parametry pracy silnika to nic nie wykryje.

                                      To są typowe objawy padniętej pompki. Na zimnym wszystko ok, najpierw rzadko a pozniej z czasem coraz czesciej az w koncu nie da sie jezdzic z niskich obrotow tak szarpie (wciaz na zimnym jest ok).

                                      Należy zrobic diagnostyke pod obciazeniem ewentualnie poobserwowac na komputerze parametry podczas dodawania gazu.

                                      U mnie koszt z wymianą wyniósł 1100zł.

                                      (Tez miałem kupic ten preparat - bodajze Wurth lub liqui moly ale to by chyba było jedynie podniesienie kosztów)

                                      Komentarz

                                      • batman_xp1
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 34
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Jak sprawdzić który pompowtrysk jest uszkodzony?

                                        Zamieszczone przez lisik
                                        U mnie koszt z wymianą wyniósł 1100zł.
                                        Regenerowałeś pompkę czy była nowa?

                                        Czy ktoś ma jakiś kontakt do firymy która by zdiagnozowała który to pompwtrysk + ew. wymiana w okolicach lubin , polkowice , głogów, legnica
                                        O2 , Edition 100

                                        Komentarz

                                        • Zoltar
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 722

                                          #21
                                          Zawodzą wtyczki elektryczne, a nie pompki
                                          www.soft-car.pl
                                          www.chiptuning-gdansk.pl


                                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                          - Wyłączanie DPF
                                          - Hamownia Obciążeniowa

                                          Komentarz

                                          • batman_xp1
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 34
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Zoltar
                                            Zawodzą wtyczki elektryczne, a nie pompki
                                            Witam , Zoltar. Dzięki że po dłuższej przerwie odezwał się ktoś kto się zna na rzeczy
                                            Z chęcią bym do Ciebie podjechał zdjagnozować bo już mnie nosi :evil: , ale niestety kaaawał drogi z pod Legnicy. Jakby było tak jak mówisz to

                                            Czy po ściągnięciu pokrywy głowicy wystarczy odpiąć wtyczki i wyczyścić styki jakimś preparatem czy wymieniać tą wiązkę ( to ta o której mówił lukas220?), bo pewnie już parę razy się z tym spotkałeś?
                                            O2 , Edition 100

                                            Komentarz

                                            • lisik
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 14

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Zoltar
                                              Zawodzą wtyczki elektryczne, a nie pompki
                                              A czy nie jest tak ze jak zawiedzie wtyczka to wywali błąd?

                                              U mnie nie bylo zadnych bledow a autem sie bardzo zle jezdzilo.

                                              1100zł z używaną pompką ale z pewnego źródła, nie z allegro.

                                              Komentarz

                                              • Hubis
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 7

                                                #24
                                                Witaj Witaj Batman_XP1
                                                Dziś dostałem diagnozę co do mojego przypadku. Komp wywalił błąd o wypadaniu zapłonu na 1 cylindrze. Instalacje podobno sprawdzali twierdzą ze listwa jest ok. Wg odczytu z VAG-a z korekcji dawek paliwa pierwsza pompka jest praktycznie martwa wartości dokładnej nie pamiętam ale coś ok - 2,89.... zaczyna sie ożywiać po przegazowaniu, pozostałe w normie. Dostałem skierowanie do warsztatu który zajmuje sie dieslami na pompowtryskach. Jak naprawią napewno napisze.

                                                dzisiaj dostałem informacją od mechanika ze jedna pompka jest padnięta a druga zaczyna padać. Na szczeście pompki są BOSCH-a wiec do regeneracji

                                                Komentarz

                                                • batman_xp1
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 34
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  Czy ktoś z kolegów na forum może polecić dobrego fachowca w okolicy: Polkowice,Lubin,Legnica,Głogów

                                                  [ Dodano: Nie 18 Lip, 10 16:52 ]
                                                  Po podpięciu VAG-a wywaliło wypadanie zapłonu na cylindrze 3. Wymieniłem listwę elektryczną ale niestety dalej to samo. Po jeździe próbnej znów pojawił się ten błąd, więc chyba do wymiany pompka.
                                                  Korekty dawek nie przekraczają 0,8.
                                                  O2 , Edition 100

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...